1. CROATIAN HISTORICAL RACING TEAM

Hrvatski auto i karting savez je za sezonu 2007. raspisao i Prvenstvo povijesnih natjecateljskih automobila na brdskim stazama. Tom odlukom po prvi puta omogućeno je starim trkačim automobilima nastupanje na našim stazama, u našem Prvenstvu.

Atrktivni starci do sada su na našim prostorima izazivali interes svih prisutnih jedino dolaskom stranaca na neke sistemske međunarodne utrke. Radi se o vozilima starijima od 25 godina, koja su bila homologirana i koja su se natjecala u svoje vrijeme. Priprema vozila, materijali, tehnologija i sve ostalo mora u potpunosti odgovarati homologaciji, propisima i sportskim pravilnicima vremenskog razdoblja kojem pripada vozilo. Zbog toga je i njihova priprema vrlo zahtjevna i teška.

Sukladno osnovnoj djelatnosti Klub Belson nostalgija privodi kraju osnovne pripreme za nastup u novom Prvenstvu i u suradnji s Udrugom Klakson kreće u sezonu već na prvoj brdskoj utrci u Rapcu.

Bez obzira na početne poteškoće, kako logističke tako i administrativne, nastavkom sezone postajemo uobićajena pojava na brdskim stazama. Iz utrke u utrku zanimanje za Povijesno prvenstvo sve je veće. Raste i interes potencijalnih natjecatelja, koji u sve većem broju dolaze s pitanjem kako bih i ja to vozio?

Sredina je sezone. Odvožene su 4 utrke; Rabac, Malačka-Split, Učka i Ogulin. Rezultat je skoro pa očekivan. Tri uspješno odvožene utrke i jedno odustajanje na Malački (zbog problema s dotokom goriva). Odvožen je i slalom AK Dubrave u Zagrebu. U Dubravi smo dobili i novog vozača, koji će nakon uspješno probijenog leda nastaviti na svim utrkama u drugom dijelu sezone. U Dubravi su se ozbiljno zainteresirali uz mlade vozače i neki veterani. S nestrpljenjem očekujemo njihovo aktivno uključenje u prvenatvo jer starodobni automobili su sigurno zaslužili i starodobne vozače.

U drugom dijelu sezone, uz nastupe na utrkama u Čabru, Sljemenu, Buzetu i Limskom kanalu, za sada je siguran nastup na Lovćenu u susjednoj Crnoj Gori. Eventualni drugi nastupi izvan granica RH ovise o financijskim mogućnostima. Ujedno očekujemo ravnopravnu borbu za pobjedu sa strancima, jer u pripremi je novi motor, mjenjač i diferencijal.

Sukladno svemu navedenom odlučili smo logistički, fizički i materijalno organizirati 1. hrvatski trkači tim povijesnih automobila. Smatramo da ćemo se na taj način uključiti u trend naglog rasta interesa za utrke povijesnih automobila u svijetu i da ćemo dostojno prezentirati hrvatski autosport i tehničku kulturu kako kod nas tako i izvan granica naše zemlje.

Uz OPEL KADETT GT/E s kojim se nastupalo do sada, pripremamo i ostale modele istog proizvođača i vremenskog razdoblja ASCONA 2.0 i MANTA GT/E. O ostalim vozilima u pripremi za sada nećemo, neka to bude iznenađenje. Do kraja sezone sigurni smo u nastup 4 vozila i vozača.

Planovi rada polako se pripremaju i za slijedeću godinu, pa tako uz nastupe na Državnom prvenstvu u suradnji s članovima AK Rijeka planiramo zajedničke nastupe na prvenstvu Srednje europske zone (CEZ), sistemskog natjecanja FIA-e.

Sve ostvareno do sada potpomognuto je s nemjerljivo truda uloženog od zaljubljenika u ovaj sport. Zato veliko hvala Mati, Marinu, Branku, Davoru, Iki, Nikoli, Tomislavu, Gabi, Branki, Zlatku… Neka se ne uvrijedi netko „eventualno“ izostavljen. Neizostavna je i financijska podrška koju je omogućio obrt Belson.

Zato pozivamo sve zainteresirane da nam pomognu u ostvarenju naših planova. Ne tražimo puno. Ali trebamo sve. Trebamo trkače opreme, starih i nekih novih auto dijelova, materijala (limova, cijevi, vijaka, matica i dr.), usluga strojne obrade, guma, odjeće, obuće, hrane, sokova, goriva i maziva, alata, opreme… Uz sve to dobro bi došla i koja kuna. A naravno trebamo i podršku medija. Jer ako se za nas neće znati, tko će se onda interesirati!

Zato pozivamo sve zainteresirane da nem pomognu koliko mogu. Svima ćemo se adekvatno odužiti. Podržite ovaj projekt zajedno s nama i promovirajmo našu tehničku kulturu unutar i izvan granica Hrvatske.

Zlatko Brozović
predsjednik